Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S61t95a70n62i97s59l21a93v 60L68á31t40a26l 8418357111981

Rusko je stále ještě velmoc (armáda a atomové zbraně) a o nějakou ČR nemá zájem (snad kdyby nás chtěli znovu obsadit).

To, co už si od nás vzít mohli, to si vzali a šli domů. A vypadali jako mírumilovní.

Stejně jako Anglie vrátila Indii (vyrabovali to tam, nechali tam znesvářené území a ještě se pasovali do role mírotvorců).

Tak se velmoci prostě chovají. Jakou naději od Ruska očekáváte ?

0/0
22.8.2016 11:48

P66e82t37r 86K84r31á31l92í27č69e14k 9577607483489

V roce 1968 zlo přicházelo z Moskvy. Ano.

V roce 1938 z Berlína.

Dnes se píše rok 2016. Pro mě přichází nyní zlo z Washingtonu a Bruselu. Z Moskvy naděje.

0/−2
22.8.2016 10:54

S78t46a92n79i91s72l45a57v 77L82á38t93a12l 8168537441761

Autor článku popisuje jednu absurditu těch let, ale ZLO přišlo z Ruska k nám daleko dříve. S koncem 2.světové války.

A pro rusům a soudruhům nepohodlným lidem teprve nastalo peklo.

Koncentrační tábory nebyly Hitlerův vynález, ty okopírovali od ruských bolševiků (a ti možná od cara).

+1/−1
22.8.2016 10:26
Foto

L14u35c26i94e 92P31a75s73e49k68o79v88á 5170455982

Dá se předpokládat, že stejnou formu hrozby vnímáte i z Německa? Neboť čas je pomíjivý, jedno zda 68 či 39 - okupace jako okupace. Měli bychom se tedy poučit, že? Důsledně odmítat vše ruské tak jako vše německé, že? A neboť jsme byli zrazeni - také vše francouzské a minimálně ještě britské....

+8/−5
21.8.2016 15:28

M29i81l61a78n 48S55t18e35h31l35í58k 7140559373291

Německo snad od konce druhé světové války projevilo nějaké agresorské choutky (na rozdíl od Rusů) ? A je snad dnes v Německu režim, ne nepodobný diktátorskému, jak to vidíme dnes v Rusku ? :-P

+7/−2
21.8.2016 15:49

I86v73a35n 36M53a35r31e53k 6844258262

Jsou i horší "choutky" jako agresorské p,Stehlíku , p.Merkelová nám to nyní předvádí v "plném lesku" Rv

+5/−1
21.8.2016 18:33

M15i52l14o64s67l70a46v 38V73l29c54e73k 1952316940983

R^

0/0
21.8.2016 16:54
Foto

P94a68v43e27l 30P46o30k81o16r63n79ý 2916724970382

Jak dlouho trvala okupace Německem a jak dlouho Sovětským svazem? Zničili život celé jedné generaci.

+8/−1
21.8.2016 21:39

M75a63r31t49i65n 31B65u66s87i66d26e63a 4103410

Ano, německá vyhlazovací okupace sice stála miliony mrtvých, počítala se systematickým vyhlazením celých etnik i národů ...ale byla kratší..

A tím pádem to nebyla taková pohroma...??

Proboha8-o

+5/0
21.8.2016 23:44
Foto

L98u38c15i57e 36P36a83s50e96k95o68v32á 5310575142

Také se nestačím divit, takže vše je měřeno pouze délkou okupace, nikoli obětmi a hrůzami.

+3/0
22.8.2016 9:18
Foto

P90a53v65e74l 89P77o19k74o80r39n77ý 2386114550592

Já psal o okupaci Československa, ne o dalších okupacích.

0/0
22.8.2016 10:32
Foto

L14u81c30i49e 17P34a74s44e46k71o53v34á 5650355802

To nemůžete snad myslet snad vážně....

+1/0
22.8.2016 9:21
Foto

P42a98v18e62l 95P23o60k87o19r63n88ý 2636334270572

Co nemohu myslet vážně? Matematika říká 1990-1968=22 let, 1945-1938=7 let.

0/0
22.8.2016 10:31

J96a82n 94Z47a90h85r12a81d50n79í26č19e28k 1132454538

Ruské tanky po Václavském náměstí už snad jezdit nebudou , ale Rusáků je tu možná víc tehdy . Bohužel se tu chovají , jako by jim to tu patřilo .

+5/−2
21.8.2016 15:27

J53i48t10k96a 78Č30e48r58n46á 2523936202859

Jako mladá jsem stála na chodníku a kolem projížděly ruské tanky, jeden voják po nás hodil krabičku cigaret a já jako hrdina ji chtěla nakopnout. Málem mi přejel další tank. Zkrátka tento vpád vojsk tzv. spřátelených se nedá nikdy zapomenout. Ti mladí vojáci tvrdili, že jim řekli aby do pracujích lidí nestříleli, ale že mají potlačit kontrarevoluci. Někteří z toho byli dost vyplašeni asi jako my. Jen jejich velitelé byli sakra sebevědomí.

+1/0
21.8.2016 13:15
Foto

P27a69v50e26l 88P73o70k39o27r43n94ý 2406274660822

Tak to v Liberci na náměstí do pracujících určitě stříleli.

+3/0
21.8.2016 21:38

J79i13t42k83a 72Č19e45r25n33á 2303786762439

Tak to bylo pěkné svinstvo, v Plzni naštěstí nikoliv.

0/0
22.8.2016 7:29

M45a11r48t90i90n 94B33u19s74i92d38e39a 4743230

Bohužel jako kandidát na prezidenta jste projevil silnou krátkozrakost, nedostatek potřebného nadhledu a silnou předpojatost.

"21. srpen 1968 je tragická zkušenost v našich dějinách, kterou bychom si měli připomínat." - Ano, to určitě.

Ale že to "Jasně ukazuje, odkud přichází násilí a hrozba pro naši zem." - to už je, s prominutím, značně omezený pohled, předsudek, resp. černobílé vidění.

Vždyť násilí a hrozby pro naši zemi přicházely v dějinách ze všech směrů. Že to bylo naposledy z Východu vůbec není žádným dokladem toho, že právě odkud nám nutně musí vždy hrozit nebezpečí.

Hrozbou není konkrétní země (země, režimy a ideologie se v průběhu dějin mění) ale momentální velmocenská hra, která se zrovna hraje. Tenkrát to byl Sovětský Svaz (resp. ideologie a velmocenská politika komunismu), kdo chtěl druhým vnucovat svoje hodnoty. Jenže dnes jsou podmínky a situace jiné. Rusko dnes tahá za kratší konec.

Netvrdím, že Rusko je přátelským a spolehlivým partnerem, kterého se již nemusíme bát....ale tou skutečnou hrozbou je politika velmocí, snaha rozšiřovat svoje sféry vlivu, vnucovat svoji vizi druhým a nedostatek respektu...a nepřátelé, kteří z toho pak logicky vyplývají.

Ano, můžeme znovu narazit na Rusko...ale jako důsledek velmocenské politiky, ke kterou sdílíme.

Nikterak se nezastávám Ruska a nepociťuji k němu sympatie, jen se mi prostě zdá, že reaguje vynuceně, že si hájí svoje bezprostřední zájmy...zatímco velmocenská politika Západu je mnohem aktivnější, sebevědomější a neberoucí ohledy na možné dopady.

Tou hrozbou je tedy především vlastní omezenost, se kterou si nějaká velmoc osobuje právo diktovat druhým co a jak. Tenkrát to byl komunismus reprezentovaný SSSR.

Ale obávám se, že dnes to může být přístup novodobých velmocí (USA, NATO, EU..), které chtějí diktovat světu své hodnoty (byť z našeho pohledu dobré a v nejlepším úmyslu)... A nenarážejí na nepochopení pouze v Rusku..

+10/−3
21.8.2016 13:14

J35a15n 15Z65i60e62g65l77e42r 1201196461758

Zasloužená karma. :-)R^

+3/−5
21.8.2016 12:53

Z80d54e27n94ě20k 95B36á93r26t94a 6134487319434

Karma.R^

+2/−3
21.8.2016 12:15

M73a15r19i13e 54Š97á95m20a19l27o64v27á 1242771668683

Váš příběh je z kategorie jedna paní povídala enbo si vymyslela.

Je vidět, že jste v té době nebyl ještě na světě a proto věříte různým výmyslům. Hranice byly otevřené až do podzimu roku 1969, kdy Husák řekl, že "hranice nejsou korzo" a neprodyšně hranice uzavřel. Do té doby bylo možné vycestovat i na fiktivní pozvání. Proto je příběh této rodiny jen stěží uvěřitelný.

+8/−3
21.8.2016 11:17

J37a81r54o29m51í63r 56K97r28á42l 4470299184199

Jenomže o tom právě autor píše. Otec odjel a než mohla i matka, spadla klec.

+4/0
21.8.2016 17:16

M12i27l39o29š 91D72v32o17ř64á48č79e70k 2455988400924

Nac jezdit po 'Vaclavskem' v tancich a nicit si ho, kdyz si ho DNES muze KDOKOLIV koupit.

+3/−2
21.8.2016 9:20

M81i58r36o57s66l30a93v 12C90e19s57t21r 7842210590763

To, že sovětská politika se svými satelitními přisluhovači byla sprostá nehoráznost a nátlak na svobodu člověka mohu jen potvrdit. Záblesky toho, že se dnešní Rusko s dnešním stavem nedokázalo smířit jsou lehce postřehnutelné. To, že nyní socialističtí demokraté v EU velmi markantně usilují o třetí cestu komunismu bez ruského vlivu je též průzračně postřehnutelné.

+10/−1
21.8.2016 7:14

V11á98c25l46a87v94e85k 93P45e30t27r 2155486803280

Mám takový malý návrh ... všichni, kdo chtějí kandidovat na prezidenta, založit blog ... to by byla hitparáda a né že né:-)

+3/0
21.8.2016 1:27

J57a67n 35S60i88g91m60u52n80d 3323368376819

Dobrý nápad. Aspoň mohou lidé poznat, jaké mají názory. To je pro Vás doufám v pořádku. A pokud Vás zajímají starší blogy Marka Hilšera, jsou zde také.

+2/0
21.8.2016 8:33

V24á21c32l52a88v12e68k 45P83e92t14r 2865716423220

Ano, proto jsem to napsal. Člověk si aspoň udělá nějaký názor na kandidáta na Hrad ... a já jsem si díky jeho bloggům názor udělal .... tudy cesta nevede.

+1/0
21.8.2016 15:40

J46i13ř88í 62Ř19e90z10n53í58k 4602692833495

Abychom se tu nehádali, na co se koho kdo ptal.

1) všech členů strany, kteří museli projít stranickými prověrkami v r. 1970

2) všech, kdo museli vyplňovat nikoliv personální, ale tzv. kádrový dotazník, tam byla na to rubrika tedy všichni ti, kdož spadali do tzv. nomenklatury. Kdo v tom lítal všechno navíc, tak to nevím. Ale např. aspirantury na CSc.

+2/−2
20.8.2016 23:23

J56i43ř23í 60J66i13r78o34u97d74e26k 8456219824724

Obávám se, že oba víte, více méně ,,kulované":-/

0/0
20.8.2016 23:28

J73i30ř73í 26J59i48r15o77u43d72e28k 8906249664724

P.S.: takže kandidovat byste mohli oba;-)

0/0
20.8.2016 23:29

M90a28r28c28e87l49a 78N53e30č68a62s86o48v38á 8711269968180

"21. srpen 1968 je tragická zkušenost v našich dějinách, kterou bychom si měli připomínat. Jasně ukazuje, odkud přichází násilí a hrozba pro naši zem."

.................

Wikipedie:

Invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa (Vstup spojeneckých vojsk, Operace Dunaj) byl vojenský vpád vojsk pěti komunistických zemí Varšavské smlouvy v čele se Sovětským svazem (SSSR)... Dále se jej účastnila vojska Polské lidové republiky (PLR), Maďarské lidové republiky (MLR) a Bulharské lidové republiky (BLR). Vojska Německé demokratické republiky (NDR), ač připravena k zásahu, nakonec hranice ČSSR nepřekročila (až na malý počet specialistů).[6][7] Země Varšavské smlouvy, které se invaze nezúčastnily, byly Albánie (od roku 1962 fungovala v tomto paktu jen jako pasivní člen) a Rumunsko pod vedením svérázného diktátora Nicolae Ceauşesca.

.................

Takže, budoucí kandidáte na prezidenta ČR, chcete říct, že ze všech těchto zemí přichází násilí a hrozba pro naši zem?

+5/−6
20.8.2016 22:58

J36a78n 38S85i53g33m11u51n65d 3793868476229

Opravdu si myslíte, že se satelity Rusáků mohly chovat jinak?! Věříte tomu, že např. Slováci napadli SSSR v akci Barbarossa? Přestože v tu dobu už Slovensko patřilo Hitlerovi a jeho vojska také útočila pod jeho vlajkou. Zkuste i jiné stránky z Wiki, od roku 1956 bylo jasné, že kdo neuposlechne rozkaz, toho Sověti srovnají do latě, takže odpovědnost je čistě na nich.

+6/0
21.8.2016 8:37

J63i66ř34í 82J97i27r92o93u33d94e76k 8536579954604

,,Kvůli ruským tankům neviděli svou matku 20 let"

CHCETE PŘÍBĚHY?Taky bych jich ,,pár" měl!Třeba o mých rodičích. O tom, že můj táta se s mou mámou viděli až po šeti letech. A on poprvé po oněch šesti letech viděl POPRVÉ svého syna. A mojí mámu nepustili na pohřeb jejího táty. A mladší strýc coby student byl v koncentráku. A další strýcové nasazeni na nucené práce a matka taky!!A..... Ale taky, že jsme se s mým bráchou neviděli, než až po 22 letech! Koho z toho mám vinit? Ruské, či německé tanky? A plivat kvůli tomu na Němce, nebo Rusy? Či malovat čerty na zedˇ? A proč a v čím zájmu!!Aby se zase mohlo praktikovat ,,NEHODÍCÍ SE ŠKRTNĚTE"?

Taky bych moh napsat ,,román" o ŠPÍNĚ za celé období od nedlouho poválečného až do r. třeba devadesát, ale i dále. PRAVDIVÝ!!Ve všem všudy!!

Ovšem ne vše by se ,,leckomu" hodilo do krámuRv

+15/−1
20.8.2016 22:50

J66i48ř70í 56J30i81r87o86u43d15e73k 8946279464824

P.S.: mnohé z toho, co jsem uvedl, jsem na těchto stránkách publikoval. Včetně i kopií foto i dokladů. O mnohých diskuzích ani nemluvě.

+3/0
20.8.2016 22:52

J98a65n 81S55i98g30m23u55n73d 3983148236129

V našem zájmu jako lidí je poučit se z chyb. A nevěřit těm, co už jednou naši napadli, dokud nezmění režim a neodmítnou minulost. V Rusku se nyní ruší muzea gulagů a adoruje Stalin. Opravdu je lze srovnat s dnešním demokratickým Německem? Rusovou svou minulost neodmítli, vyznamenávájí veterány z "operace" na našem území. Snad pochopíte při Vašich zkušenost, že obezřetnost k nim je na místě.

+5/−2
21.8.2016 8:41

J83i61ř42í 94J36i49r84o27u18d40e27k 8396759784894

K nim? Dělíte vše na My a Voni?Tak Vás pánbíček vopatruj;-(

P.S.: napsal jsem zde jednomu ,,zavilému" toto:

Kdyby zvítězil Áda, kdo by koho uctíval. Pokud byste byl jedním z nadlidí, tak by to bylo jasné, že. Pokud ne, i Vás by potkalo jedno z ,,konečných řešení".

Ovšem, ona ta ,,konečná řešení" nezvítězila ani na jedné straně! NAŠTĚSTÍ!!Jen si to mnozí neuvědomují, jiní zas potřebují strašáky. Ovšem v zájmu koho?Nevíte? Že jde o cela ,,cosi jiného"!!!

+1/0
21.8.2016 11:57

J76a33r31o74m57í50r 95K20r71á12l 4960409524929

No a někteří, co prošli nejdřív německým Buchenwaldem a pak komunistickým Jáchymovem už holt neměli v roce 68 náladu si to zopakovat. Tak šli.

0/0
21.8.2016 17:22
Foto

J96i56ř25í 68H84e13r81m71á78n67e77k 4616642892340

Příběh je tak bizarní, že jen těžko mu bezezbytku věřit. Otec odjíždí se třemi kluky 5-8, aby připravil zázemí. Jak, kde a proč?

Copak lze se třemi dětmi něco rozumného dělat, někde pracovat a připravovat zázemí? A co utečenecké lágry? Neměla by to rodina lepší, kdyby emigrovali společně. Myslím, že 99,99% rodin, pokud to bylo možné, emigrovaly společně.

Nevím, opravdu mi to připadá podivné. Možná ne vymyšlené, ale některé podstatné detaily mi prostě chybí. Spíš mi to připomíná nějakou předrozvodovou situaci, což by pak mnohé vysvětlovalo.

+9/−9
20.8.2016 22:04

J63i25t33k51a 32T77o50m76k39o64v61á 8876503692922

Ano mnohem lépe by mu bylo, kdyby podepsal STB, jako někdo, a pak to tady v klídku prožíval. Jako někdo, že.

+5/−7
20.8.2016 22:10
Foto

J38i19ř41í 33H21e83r11m70á89n75e18k 4156542622950

Máte zkreslené informace. Já zde žil i bez toho neexistujícího "podpisu StB".

Ten je totiž jako paní Columbová, nikdo ho nikdy neviděl.

Ale teď vážně. Máte naprosto zkreslené představy o životě. Buď to hrajete nebo jste skutečně tak pomýlená?

Právě to, že se rozhodnete ucházet se o místo v americké firmě, člověku život vůbec nezjednoduší.

Ten klídek se právě prožíval tam, kde žádní soudruzi z kontrarozvědky nehrozili - jako dobrý výzkumný pracovník ve výzkumném ústavu.

Tam byl klid. A tak je to s Vašimi, rádoby vtipnými, komentáři neustále. Naprostá odtrženost od reality.

+4/−3
20.8.2016 22:24

J95i84t15k84a 17T85o73m87k30o25v55á 8786853132332

Jasně. Já tady nežiju, já jsem tady ruský koncetrák neprožila, zatímco vy obdivujete a milujete Rusko, ve kterém jste ani nebyl. Směšné.

+4/−3
20.8.2016 23:38
Foto

J24i40ř11í 84H39e68r29m40á78n50e61k 4546432742240

A musela jste něco podepsat, abyste zde v klidu žila? Já myslím, že ne?

Obdivuji klidnou ruskou politiku. Na rozdíl od té hysterické a hlučné, americké.

Ale jako zemi mám daleko raději USA. Vůbec netuším, co bych si v Rusku počal.

To jsou paradoxy, co?

+4/−4
20.8.2016 23:45

J72a95r24m43i67l75a 82Č64e62r17n64á 2306212189646

Ruské tanky nás hlavně osvobodily od německé nadvlády. A co se týče vyžadování souhlasu s okupací, tak ten byl vyžadovaný jen od lidí na vysokých postech.

+4/−16
20.8.2016 22:02
Foto

J14i25ř66í 65H61e76r13m69á33n37e76k 4536352442540

Tak, určitě ne na školách. Alespoň ne na vysokých. Nikdy jsem o tom nic neslyšel.

Ale, ony se, paní Jarmilo, ty pohovory snad skutečně dělaly i s řadovými pracovníky. Se mnou, jako s desátníkem absolventem, takto v roce 1974 hovořeno bylo.

+2/−1
20.8.2016 22:06
Foto

M41i40r23o15s52l59a64v 52M45a57c40e75k 5481775740472

myslím, že se to dělalo systémem shora dolů. Nejprve špičky, pak střední management, pak dolní patro a nakonec i řadoví zaměstnanci. Docházelo k absurdním situacím, kdy známí aktivisté pražského jara přebíhali z party s lidskou tváří do party bez tváře a pak prověřovali piodřízené, kteří se v podstatě nijak neangažovali.

+4/0
20.8.2016 22:16

J18a32r24m45i46l86a 76Č23e46r68n36á 2896152909316

Já se na to ptala dnes několika lidí, kteří pracovali v dělnických profesích a jeden jako úředník, a nikdo o tom nic nevěděl. Společně jsme vyvodili, že se toto týkalo jen tedy vysoce postavených, a teď mě napadá, že možná také všech učitelů a všech vojáků z povolání.

+2/−8
20.8.2016 22:16
Foto

J57i30ř17í 74H33e16r15m65á14n49e72k 4316182302110

Tak u vojáků z povolání zcela určitě. To s myslím na 100%.

Já byl ale záklaďák, absík, ale ve speciálním rozvědném útvaru. Takže ty pohovory byly možná proto.

Navrhuji to udělat podle Rádia Jerevan: U někoho ty pohovory byly a u někoho ne.

+3/0
20.8.2016 22:27

J63i90ř58í 88K67i31n20d97l 2188537623987

Už jsem to psal. Po vojně jsem nastoupil u jednoho podniku a musel jsem před komisi, kde jsem byl dotazován na můj postoj v srpnu 1968 a na můj názor na internacionální pomoc . Moji máma zaměstnána jako kuchařka musela rovněž s kolektivem před komisi, kde byla rovněž dotazována na postoje v srpnu 1968.Stejně tak moji sourozenci a můj otec.Stejně i moje manželka ve věku 16 let musela před komisi, kde byla dotazovaná na postoj v srpnu 1968. Stejně tak její rodiče, sourozenci. To se týkalo i mých kamarádů. Týkalo se to prostě všech bez rozdílu na svoje postavení. Můj kamarád čerstvě po promoci nedbal varování a zahrál si před komisí na Jana Husa a do roku 1989 pracoval jako dělník.

+6/−1
20.8.2016 22:53
Foto

J68i82ř33í 73H46e53r35m82á54n41e12k 4506402122650

Pane Kindle, když píšete, tak pište prosím konkrétně. Co to bylo za podnik?

Já hned po státnicích nastoupil v září 1973 do n.p. Metra Praha a po nějakých komisích tam nikdo ani nevzdechl.

A nedělal Váš kamarád náhodou v dělnické profesi proto, že si víc vydělal? Protože já nevěřím, že by se nějaké extempore u nějaké komise s někým táhlo nejméně 15 let. Z partaje vyloučenej snad nebyl? Nebo ano?

+4/−2
20.8.2016 23:21

B20o95h72u64m68i92l 45V15a44n41ě26k 5322105462316

Nebylo to čistě náhodou tím, že absíci běžně odcházeli do zálohy jako důstojníci. A u důstojnického sboru prověrky proběhly.

0/0
21.8.2016 1:56



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.